חפשו דירה
לייעוץ משכנתאות Elder Accessibility

החלטת נגיד בנק ישראל – להותיר את הריבית על כנה העלתה תגובות חיוביות בשוק המשכנתאות

Facebook WhatsApp Mail

אוויר לנשימה – החלטת נגיד בנק ישראל ביום שני (10.07.23) להותיר את הריבית על כנה, העלתה תגובות חיוביות בשוק המשכנתאות, כעבור 10 חודשים של העלאות ריבית רצופות שייקרו את ההחזר החודשי של משכנתה ממוצעת בכ-1,200 שקל.

מנכ"ל אלדר משכנתאות עדי ניניו מציין כי: "הירידה החדה בכמות העסקאות בשוק הנדל"ן והקיטון היחסי במדד המחירים לצרכן, לצד הקפאת ריבית בנק ישראל, מתחילים לבשר לנו על רוחות של שינוי ביחס לקצב עליות הריבית הבאות. לצד זאת, השוק מגיב לריבית הגבוהה במבצעים ייחודיים, שנועדו לעזור לציבור רוכשי הדירות לממש את חלומם לרכישת דירה, תוך הסתכלות רחבה לטווח הארוך בנוגע לתשלומי משכנתה.

"החשש של בנק ישראל הינו שהשוק יחזור לקצב הוצאות גבוה ועליות מחירים נוספות. בתרחיש כזה, בנק ישראל יצטרך להמשיך בקצב עליות הריבית. עליה כזו תמשיך לבלום את השוק, להקטין את האינפלציה ותוביל להורדת מחירים, אך בו זמנית תשפיע בצורה קשה על שוק הנדל"ן, שנמצא כעת דווקא בסימני התאוששות קלה. סביבת הריבית הגבוהה מייצרת גידול נוסף בתשלומי משקי הבית הקיימים ומכבידה עוד יותר על יוקר המחיה, זאת לצד המשך הקפאת שוק הנדל"ן מצד קבלנים ויזמים, שימשיכו בינתיים לשבת על הגדר וימתינו לשינוי המגמה".

"לבינתיים, נראה כי הפעם בנק ישראל בחר בגישה המקלה והקפיא את עליית הריבית ובכך נכנסנו ל-'תקופת ביניים', בה תגובת השוק הכלכלי והנדל"ני ייבחנו בזכוכית מגדלת. אם קצב האינפלציה יישמר, המדד לא יקפוץ וגם הדולר ישמור על ערכו, ניתן יהיה להתחיל ולחלום על יציבות בגובה הריביות, תוך התמודדות אמיתית עם סביבת הריבית הנוכחית".

 

מוזמנים לפנות אלינו לאלדר משכנתאות והיועצים שלנו יתאימו את המשכנתה לצרכים ויכולות ההחזר שלכם!
אלדר משכנתאות – הדרך הבטוחה למשכנתה הנכונה